marți, 5 martie 2013

Compot de piersici întregi preparat in casa

Se poate prepara foarte usor in casa, din cele mai suculente piersici, alese atent după mărime şi culoarea aurie un compot delicios, dupa o foarte simpla reteta de la bunica mea.

Ingrediente:
* piersici proaspete, de buna calitate
* zahar
* apa
* dupa gust, zeama de lamaie si/sau zahar vanilat
 
 Mod de preparare:
Borcanele trebuie sa fie foarte bine spalate si uscate, apoi se sterilizeaza.
Se poate prepara compotul atat din fructe cu coaja cu tot, cat si din fructe decojite.
Eu am preferat sa-l fac fara coaja, asa incat am inmuiat piersicile, dupa ce le-am spalat bine inainte, intr-o oala cu apa clocotita, doar pentru cateva secunde. Apoi le pot decoji cu usurinta.
Desprind pulpa fructului de pe sambure, cu ajutorul unui cutit, si le tai apoi, dupa preferint,a in jumatati sau sferturi si le asez in borcane cu partea bombata in sus.
Am preparat apoi un sirop: am pus pe focul de la aragaz 1,5 litri de apa si 1,5 kg de zahar. Am dat in clocot siropul si l-am lasat sa fiarba aproximativ 5 minute.

Atentie: se aseaza borcanele pe o tava metalica sau se introduce lama unui cutit sub borcan, acest lucru va impiedica borcanele sa se sparga in momentul in care se toarna siropul fierbinte peste fructe.

Se toarna siropul fierbinte peste fructele din borcan pana se acopera fructele si ajunge aproape de marginea borcanului. Se inchid borcanele cu capace atent verificate sau se capseaza, se acopera cu celofan.
Se aseaza borcanele astfel pregatite intr-o oala mai mare incat sa incapa cat mai multe borcane si se toarna apa calda cam pana la jumatate din inaltimea acestora. Se pune oala pe foc moderat in cuptor  si se mentine fierberea timp de o ora. Pentru a se mentine o temperatura inalta a compozitiei din borcane, pentru o durata cat mai lunga, dupa ce au terminat de fiert o ora la cuptor, se acopera borcanele fierbinti cu mai multe prosoape si se lasa borcanele cu compot sa se raceasca lent pana a doua zi.
Pofta buna!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes